sâmbătă, 19 noiembrie 2011

E-BNS: Avem curajul de a merge în avangarda


Începând cu data de 15 noiembrie 2011, odată cu sărbătorirea a 20 de ani de când a luat fiinţă confederaţia, Blocul Naţional Sindical a lansat public un nou concept de organizaţie sindicală bazat pe o comunicare rapidă, bidirecţională şi transparentă cu membrii de sindicat şi cu organizaţiile afiliate. Acest nou concept aduce lalolaltă principiile clasice în baza cărora funcţionează organizaţiile sindicale şi standardele şi instrumentele moderne de comunicare specifice prezentului digitalizat.

Blocul Naţional Sindical a decis să utilizeze la maxim instrumentele moderne de comunicare şi a dezvoltat un sistem integrat ce permite comunicarea rapidă prin intermediul internetului şi oferă în acelaşi timp servicii ce vor întări legătura dintre membrii cotizanţi şi organizaţiile sindicale. BNS va fi singura confederaţie din România (şi una dintre puţinele din Europa) care va avea o platformă electronică de anvergură ce va permite comunicarea instant între confederaţie – federaţii – sindicate – filiale şi membri de sindicat prin intermediul fluxurilor de ştiri, videoconferinţelor, transmisiilor live şi ziarului online. De asemenea, va permite consiliere pe probleme legate de piaţa muncii (asistenţă juridică, asistenţă în negociere, asistenţă în sănătate şi securitate în muncă, asistenţă în organizarea de evenimente, etc);  furnizarea de servicii complexe legate de piaţa muncii (bursa locurilor de muncă, agenţie de plasare de forţă de muncă, cursuri de formare profesională, etc.); furnizarea de servicii comerciale, servicii financiar-bancare şi sprijin pentru obţinerea de microcredite în regim preferenţial;  promovarea micilor activităţi economice dezvoltate în cadrul proiectelor sau cele desfăşurate de membrii de sindicat/organizaţiile sindicale.
Vor fi deschise forumuri de dezbateri la nivel naţional, la nivel de sectoare de activitate şi la nivel de judeţe şi reprezentarea intereselor membrilor de sindicat în raport cu furnizorii de servicii prin agregarea consumatorilor individuali, vulnerabili, în grupuri puternice de consumatori
Fiecare membru de sindicat va avea un cont în această platformă şi un cod de identitate electronică (ID electronic), o fişă de membru şi o pagină proprie pe modelul reţelelor de socializare. La rândul lor, sindicatele, filialele şi federaţiile vor beneficia de conturi şi ID-uri alocate pe organizaţie, plus mini-website-uri în interiorul platformei prin intermediul cărora pot comunica uşor cu afiliaţii lor.  Pentru cei nefamiliarizaţi cu tehnica modernă, BNS a integrat în sistemul de comunicare şi un centru de asistenţă prin telefon (call-center) la care membrii afiliaţi (indivizi sau organizaţii) vor putea suna şi vor fi înregistraţi în sistem şi îndrumaţi pas cu pas pentru a folosi la maxim serviciile puse la dispoziţie.

Ce este această platformă electronică
Este un website pe care membrii de sindicat, sindicatele şi federaţiile îl pot accesa de la orice computer (sau telefon) conectat la internet, de acasă, de la locul de muncă, de la sediul sindicatului, al federaţiei, din centrele de internet din ţară sau din străinătate. Este un canal de comunicare intern, pe care sindicaliştii BNS înregistraţi îl pot folosi pentru a-şi transmite direct informaţii, pentru a-şi gestiona bazele de date, pentru a interacţiona cu alte structuri sindicale. Secţiunea internă se accesează în baza unui cod (ID – identitate digitală) şi în baza unei parole.
Odată intraţi în sistem, sindicaliştii BNS şi organizaţiile membre au acces la:
  • Fluxuri de ştiri, videoconferinţe, transmisii live, ziar online, etc şi pot transmite la rândul lor informaţii pe fluxul sindicat – federaţie – confederaţie.
  • Consiliere pe probleme legate de piaţa muncii (asistenţă juridică, asistenţă în negociere, asistenţă în sănătate şi securitate în muncă, asistenţă în organizarea de evenimente, etc)
  • Servicii complexe legate de piaţa muncii (bursa locurilor de muncă, agenţie de plasare de forţă de muncă, cursuri de formare profe­sională)
  • Servicii comerciale (oferte cu reducere pentru afiliaţi), servicii financiar-bancare, sprijin pentru obţinerea de microcredite în regim preferenţial. Orice membru BNS îşi poate promova o mică activitate economică sau un serviciu pe care îl poate oferi, găsindu-şi astfel clienţi atât în interiorul confederaţiei cât şi în afara sa, fără costuri de promovare şi publicitate.
  • Forumuri de dezbateri la nivel naţional, la nivel de sectoare de activitate/profesii dar şi la nivel de judeţe. Federaţiile şi confederaţia vor putea astfel să preia opiniile şi propunerile exprimate în aceste comunităţi de discuţii, să le integreze în documentele de poziţie şi să le susţină în negocierile cu autorităţile publice şi cu ceilalţi parteneri sociali.
  • Un sistem prin care se pot transmite sesizări cu un singur click, fără să mai fie nevoie de telefoane sau deplasări pentru a semnala, de exemplu, o situaţie de încălcare a drepturilor. Sistemul transmite automat formularul de sesizare către cei în drept să intervină iar utilizatorul este informat în permanenţă cu privire la măsurile care se iau pentru ca situaţia să fie soluţionată. 
Preluare www.paginaintai.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu