Ne interesează ce vor
generaţiile viitoare de elevi? Da! Atunci să vorbim despre eLearning!
Interviu cu Irina Socol, Preşedinte şi Director General SIVECO Romania
Peste 450 de invitaţi din 25 de ţări au discutat timp de două zile, în
cadrul evenimentului eduVision 2020, desfăşurat recent la Palatul
Parlamentului, despre eLearning şi despre nevoia învăţământului din toată lumea
de a se recalibra. Gazda acestei manifestări internaţionale, Irina Socol, Preşedinte
şi Director General SIVECO Romania.
Să începem cu bilanţul. A fost un succes?
Da, însă nu doar datorită numărului mare de participanţi, ci mai ales prin calitatea invitaţilor şi a prezentărilor făcute de aceştia, a temelor propuse, a standardului extrem de ridicat al discuţiilor, a nu-mărului mare de întâlniri de afaceri stimulate de acest context. A fost o bucurie pentru noi să avem prezenţi la eveniment peste 450 de oaspeţi din România şi din 25 de ţări de pe trei continente. Am fost onoraţi de participarea a 5 miniştri, dintre care 3 în funcţie. În alocuţiunile dumnealor, ministrul educaţiei, Daniel Funeriu, ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi, şi ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Valerian Vreme, au subliniat în repetate rânduri rolul educaţiei şi al IT-ului în strategiile de dezvoltare pe termen lung, la nivel global şi naţional. Conferinţa a beneficiat de prezenţa fostului ministru al educaţiei Mircea Miclea, a consilierului Comisiei Europene, Florin Lupescu, a viceministrului educaţiei din Republica Moldova, Tatiana Potâng, a fostului ministru al educaţiei din Cipru, Andreas Demetriou, a directorilor generali şi a responsabililor cu tehnologia informaţiei din Oman, Egipt, Serbia, Malta, Azerbaidjan, Emiratele Arabe Unite, Alger. Tre-buie să spun că împărtăşim bucuria unui eveniment de excepţie alături de partenerii noştri Agora Group, Microsoft, IBM, Oracle, Intel, Sanako. Lumea prezentă la eveniment ne-a spus că eduVision 2020 este un eveniment de calibrul unor evenimente precum celebrul BETT sau GESS. Demonstraţiile de tehnologie din expoziţia realizată în completarea conferinţei au dat posibilitatea participanţilor să vadă cu ochii lor că lucrurile despre care vorbim şi pe care dorim să le ducem în şcoli sunt reale, sunt interesante, fiind foarte apreciate.
Să începem cu bilanţul. A fost un succes?
Da, însă nu doar datorită numărului mare de participanţi, ci mai ales prin calitatea invitaţilor şi a prezentărilor făcute de aceştia, a temelor propuse, a standardului extrem de ridicat al discuţiilor, a nu-mărului mare de întâlniri de afaceri stimulate de acest context. A fost o bucurie pentru noi să avem prezenţi la eveniment peste 450 de oaspeţi din România şi din 25 de ţări de pe trei continente. Am fost onoraţi de participarea a 5 miniştri, dintre care 3 în funcţie. În alocuţiunile dumnealor, ministrul educaţiei, Daniel Funeriu, ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi, şi ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Valerian Vreme, au subliniat în repetate rânduri rolul educaţiei şi al IT-ului în strategiile de dezvoltare pe termen lung, la nivel global şi naţional. Conferinţa a beneficiat de prezenţa fostului ministru al educaţiei Mircea Miclea, a consilierului Comisiei Europene, Florin Lupescu, a viceministrului educaţiei din Republica Moldova, Tatiana Potâng, a fostului ministru al educaţiei din Cipru, Andreas Demetriou, a directorilor generali şi a responsabililor cu tehnologia informaţiei din Oman, Egipt, Serbia, Malta, Azerbaidjan, Emiratele Arabe Unite, Alger. Tre-buie să spun că împărtăşim bucuria unui eveniment de excepţie alături de partenerii noştri Agora Group, Microsoft, IBM, Oracle, Intel, Sanako. Lumea prezentă la eveniment ne-a spus că eduVision 2020 este un eveniment de calibrul unor evenimente precum celebrul BETT sau GESS. Demonstraţiile de tehnologie din expoziţia realizată în completarea conferinţei au dat posibilitatea participanţilor să vadă cu ochii lor că lucrurile despre care vorbim şi pe care dorim să le ducem în şcoli sunt reale, sunt interesante, fiind foarte apreciate.
Ce părere au avut oaspeţii străini despre expertiza
românească în eLearning?
Invitaţii noştri privesc modelul de eLearning construit în România ca pe unul de succes, unul funcţional, care oferă rezultate excepţionale. Sistemul Educaţional Informatizat (SEI) implementat în şcolile dinţara noastră este un deziderat pentru multe ţări din care proveneau
participanţii la eveniment. Proiectul are peste 4 milioane de utilizatori -
elevi, profesori, personal administrativ, factori de decizie, specialişti în
educaţie, fiind premiat în multe competiţii internaţionale de forţă.
În prezentările pe care le-au susţinut, invitaţii noştri au arătat că problemele educaţiei sunt, în mare, cam aceleaşi peste tot. De aceea evenimente precum eduVision şi mai ales iniţierea platformei colaborative cu acelaşi nume este de mare folos, permiţând partajarea celor mai bune modalităţi de progres, împărtăşirea celor mai bune practici. Învăţământul de azi trebuie restructurat pentru a ţine pasul cu nevoile actuale ale pieţei muncii, cu gradul de dezvoltare al tehnologiei şi cu interesul şi abili-tăţile elevilor. Expertiza din România în domeniul educaţiei a fost apreciată ca fiind una valoroasă şi care poate fi oricând replicată.
Şi se întâmplă acest lucru?
Platforma noastră de eLearning - AeL - este folosită deja în şcoli din peste 20 de ţări. În Emiratele Arabe Unite am implementat un sistem de eContent incluzând 7.000 de obiecte de învăţare interactivă şi am dezvoltat un portal pentru 30.000 de elevi. În Maroc, specialiştii noştri lucrează acum la implementarea unei soluţii de management educaţional care va acoperi 10.000 de şcoli până în 2013. ÎnMoldova am implementat conţinut educaţional şi o platformă de
eLearning pentru 64 de şcoli şi 20 de licee. În Cipru am finalizat implementarea
conţinutului educaţional şi a unei platforme de eLearning în 700 de şcoli,
pentru 130.000 de elevi şi 20.000 de profesori. Lista ţărilor unde avem proiecte
de eLearning - proiecte mari sau pilot – poate continua cu Azerbaidjan, Kuweit , Belarus , Oman , Qatar .
Cum ajută efectiv eLearningul? S-au făcut studii?
eLearning înseamnă să îndrepţi învăţarea către oameni. Din studiile pe care le-am realizat pentru a evalua impactul implementării soluţiei noastre de eLearning în cele peste 15.000 de şcoli din România, a reieşit că aceasta conduce la eficientizarea procesului de învăţare, la îmbunătăţirea semnificativă a rezultatelor şcolare, a motivaţiei elevilor, creşterea creativităţii, dezvoltarea unei gândiri analitice, încurajarea lucrului în echipă şi a competitivităţii. eLearning asigură un transfer rapid de cunoştinţe şi competenţe, pentru a aduce inovaţie în sala de clasă.
Prin eLearning este regândit raportul elev-profesor. Instruirea profesorilor este foarte importantă pentru schimbarea dialogului pe care aceştia îl au cu elevii. Vrem să păstrăm şi să valorificăm experienţa psihopedagogică a profesorului pentru a implementa noile instrumente informaţionale care stimulează creativitatea elevilor. Aceştia trebuie pregătiţi pentru meseriile viitorului.
eduVision 2020 a lansat iniţiativa creării unor centre de excelenţă. Ce rol au acestea?
Dorim să încurajăm parteneriatele regionale, naţionale şi internaţionale pentru demararea unor proiecte concrete destinate creşterii performanţelor educaţiei prin valorificarea potenţialului oferit de IT&C. I-am invitat să participe la Iniţiativă pe toţi actorii publici, privaţi şi neguvernamentali cu activitate relevantă în domeniul integrării IT&C în educaţia şcolară. Până la finalul acestui an vom deschide primul centru de excelenţă.
Cât de mari sunt diferenţele din punct de vedere al tehnologiei, în România?
La nivel guvernamental există o strategie clară pentru reducerea decalajelor digitale. Chiar în cadrul conferinţei, ministrul educaţiei, Daniel Funeriu, a prezentat strategia de dezvoltare a instituţiei pe care o conduce, prin care se urmăreşte introducerea unei platforme de eLearning şi a unei biblioteci virtuale. Examenele de competenţe digitale devin obligatorii. 70.000 de profesori au fost instruiţi în utilizarea eLearningului. La rândul său, ministrul comunicaţiilor, Valerian Vreme, a spus că până în 2015 nu vom mai avea zone care să nu fie acoperite de internet. Industria software reprezintă unul dintre cele mai dinamice sectoare de performanţă din România. Premiile pe care le primim din partea unor organizaţii internaţionale sunt o dovadă că avem specialişti IT de top. Trebuie doar să existe resursele financiare, cadrul legal, juridic, politic pentru ca toate proiectele care privesc informatizarea societăţii să fie concretizate.
Soluţiile noastre contribuie la reducerea decalajelor digitale, îmbunătăţind activitatea multor instituţii publice precum Ministerul Agriculturii, Ministerul Educaţiei, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Ministerul Muncii, Ministerul de Finanţe, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Agenţia de Plăţi şi Intervenţii pentru Agricultură, Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă, Autoritatea Naţională a Vămilor.
Invitaţii noştri privesc modelul de eLearning construit în România ca pe unul de succes, unul funcţional, care oferă rezultate excepţionale. Sistemul Educaţional Informatizat (SEI) implementat în şcolile din
În prezentările pe care le-au susţinut, invitaţii noştri au arătat că problemele educaţiei sunt, în mare, cam aceleaşi peste tot. De aceea evenimente precum eduVision şi mai ales iniţierea platformei colaborative cu acelaşi nume este de mare folos, permiţând partajarea celor mai bune modalităţi de progres, împărtăşirea celor mai bune practici. Învăţământul de azi trebuie restructurat pentru a ţine pasul cu nevoile actuale ale pieţei muncii, cu gradul de dezvoltare al tehnologiei şi cu interesul şi abili-tăţile elevilor. Expertiza din România în domeniul educaţiei a fost apreciată ca fiind una valoroasă şi care poate fi oricând replicată.
Şi se întâmplă acest lucru?
Platforma noastră de eLearning - AeL - este folosită deja în şcoli din peste 20 de ţări. În Emiratele Arabe Unite am implementat un sistem de eContent incluzând 7.000 de obiecte de învăţare interactivă şi am dezvoltat un portal pentru 30.000 de elevi. În Maroc, specialiştii noştri lucrează acum la implementarea unei soluţii de management educaţional care va acoperi 10.000 de şcoli până în 2013. În
Cum ajută efectiv eLearningul? S-au făcut studii?
eLearning înseamnă să îndrepţi învăţarea către oameni. Din studiile pe care le-am realizat pentru a evalua impactul implementării soluţiei noastre de eLearning în cele peste 15.000 de şcoli din România, a reieşit că aceasta conduce la eficientizarea procesului de învăţare, la îmbunătăţirea semnificativă a rezultatelor şcolare, a motivaţiei elevilor, creşterea creativităţii, dezvoltarea unei gândiri analitice, încurajarea lucrului în echipă şi a competitivităţii. eLearning asigură un transfer rapid de cunoştinţe şi competenţe, pentru a aduce inovaţie în sala de clasă.
Prin eLearning este regândit raportul elev-profesor. Instruirea profesorilor este foarte importantă pentru schimbarea dialogului pe care aceştia îl au cu elevii. Vrem să păstrăm şi să valorificăm experienţa psihopedagogică a profesorului pentru a implementa noile instrumente informaţionale care stimulează creativitatea elevilor. Aceştia trebuie pregătiţi pentru meseriile viitorului.
eduVision 2020 a lansat iniţiativa creării unor centre de excelenţă. Ce rol au acestea?
Dorim să încurajăm parteneriatele regionale, naţionale şi internaţionale pentru demararea unor proiecte concrete destinate creşterii performanţelor educaţiei prin valorificarea potenţialului oferit de IT&C. I-am invitat să participe la Iniţiativă pe toţi actorii publici, privaţi şi neguvernamentali cu activitate relevantă în domeniul integrării IT&C în educaţia şcolară. Până la finalul acestui an vom deschide primul centru de excelenţă.
Cât de mari sunt diferenţele din punct de vedere al tehnologiei, în România?
La nivel guvernamental există o strategie clară pentru reducerea decalajelor digitale. Chiar în cadrul conferinţei, ministrul educaţiei, Daniel Funeriu, a prezentat strategia de dezvoltare a instituţiei pe care o conduce, prin care se urmăreşte introducerea unei platforme de eLearning şi a unei biblioteci virtuale. Examenele de competenţe digitale devin obligatorii. 70.000 de profesori au fost instruiţi în utilizarea eLearningului. La rândul său, ministrul comunicaţiilor, Valerian Vreme, a spus că până în 2015 nu vom mai avea zone care să nu fie acoperite de internet. Industria software reprezintă unul dintre cele mai dinamice sectoare de performanţă din România. Premiile pe care le primim din partea unor organizaţii internaţionale sunt o dovadă că avem specialişti IT de top. Trebuie doar să existe resursele financiare, cadrul legal, juridic, politic pentru ca toate proiectele care privesc informatizarea societăţii să fie concretizate.
Soluţiile noastre contribuie la reducerea decalajelor digitale, îmbunătăţind activitatea multor instituţii publice precum Ministerul Agriculturii, Ministerul Educaţiei, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Ministerul Muncii, Ministerul de Finanţe, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Agenţia de Plăţi şi Intervenţii pentru Agricultură, Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă, Autoritatea Naţională a Vămilor.
Va urma şi partea a doua a acestui eveniment?
Sigur. Intenţia noastră este ca acest eveniment anual să devină o tradiţie, un moment de referinţă în zona educaţiei, consolidând poziţia României de actor important pe harta eLearningului internaţional.
Sigur. Intenţia noastră este ca acest eveniment anual să devină o tradiţie, un moment de referinţă în zona educaţiei, consolidând poziţia României de actor important pe harta eLearningului internaţional.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu